Vagtplan og indtjening

VAGTPLAN OG INDTJENING

At være foodora rider betyder, at du får en masse fleksibilitet. Derfor er det dit eget ansvar at designe din arbejdsgang således, at den passer ind med ugens skema bl.a. studie, sociale aktiviteter eller andet.

Så hvordan fungerer vagtplanen?

Vagtplanen fungerer således, at hver onsdag bliver vagtplanen for næste uge publiceret i din foodora rider app.

Dog skal du være forberedt på, at de travleste vagter er om aftenen og i weekenden såkaldt “peak hours” (kl. 17 til kl. 20). Det betyder også, at det er på disse vagter, at du får mulighed for at tjene allermest.

Hold altid øje på app’en, hvis du er på udkig efter flere vagter og derved booste din indtjening.

Optjeningsperioden

1. Optjeningsperioden er fra d. 16 til d. 15 hver måned.

2. Din indtjening udbetales den sidste hverdag i måneden.

 

For rider på CVR er indtjeningsperioden d. 1 til den sidste dag i måneden, og udbetalingen sker senest 5 hverdage efter sidste hverdag i afsluttet måned. Du kan læse mere om CVR her, og hvordan indtjeningen foregår.

Din indtjening udbetales automatisk til din NemKonto. Dette er en bankkonto, som er knyttet til dit CPR-nummer.

Hvis du skifter bank, så skal du ikke kontakte os, da din udbetaling stadig er knyttet til din NemKonto.

Hvordan ser jeg, hvor meget jeg har tjent?

I din app kan du se, hvor meget du har tjent ved at klikke i det øverste venstre hjørne, som giver dig et samlet overblik af dine indtjeninger. Klikker du på “Vagter” og derefter “Vagt historie”, så kan du se dine tidligere vagter.

 

Husk at du tjener mest i “peak hours” fra kl. 17 til kl. 20

Honorar

Her kan du læse mere om indtjeningsmodellen – også kaldet ordre modellen. Husk at henvend dig til vores rider support for din præcise model og indtjeninger.

Tips og tricks – Sådan øger du din indtjening

Her deler vi en række gode tips til, hvordan du som rider kan nå højst mulige indtjening hver gang du skal på vagt.

• Generelt: Altid følg app’en instruktioner – trin for trin 

Vagter:

Vær klar til at booke vagter hver onsdag, når vagtplanen for næstkommende uge udgives

• Book vagter i “peak hours” fra kl. 17 til 20, hvor flest kunder bestiller

• Hold øje med swaps på app’en – jo flere vagter, jo mere indtjening

• Forlæng dine vagter med 30 min på app’en, hvis du kan

• Vær klar mindst 5 min inden din vagt starter i en startzone (Læs mere her)

App

• Tjek at din GPS er tændt, så Live Support kan se din lokalitet og derved tildele ordrer (Har du problemer med GPS? Sørg for at du ikke er på energibesparende funktion, dette kan forstyrre signalet)

• Lokationstjenesten skal været slået til “altid” i indstillinger

• Har du problemer med at trykke på accept, skal du genstarte app’en

Pauser:

• Gå på toilet og få spist noget inden din vagt starter – hold kun de pauser, som du har brug for 

• Hvis du bliver sat på pause, så skriv til Live Support på appen – de kan stoppe pausen inden de 30 minutter er gået (Læs mere om det her)

Ordrer:

• Accepter så mange ordrer som muligt eller anvend “Autoaccept”-funktionen i app’en, så du automatisk får tildelt alle ordrer

• Hvis du ikke får nogle ordrer, så tjek HotSpots på appen – de røde områder er der, hvor vi modtager flest ordrer i øjeblikket, så det kan være en god idé at bevæge sig i nærheden af en af dem (Læs mere om det her)

Restaurant:

• Ved påklædning af foodora udstyr hos restauranterne kan det gå hurtigere med udlevering af ordrer

• Hvis restauranten er forsinket, tag fat i live support via app’en (Læs mere om Live Supporten her)

• Kør direkte fra restaurant til kunde (medmindre du skal afhente flere ordrer)

• Anmeld din ankomst ved restauranten og det ordrenummer, som du skal afhente 

Køretøj:

• Skift dit køretøj ud hvis muligt – riders på scooter og i bil, når flere ordrer i timen end riders på cykel (Læs mere om fordelene ved brug af bil her

• Tjek altid i god tid inden vagt, at dit køretøj fungerer og er klart